donderdag 22 oktober 2009

laatste nieuwtjes

Hallo iedereen

Het is een tijdje geleden dat ik nog geblogd heb, maar er is ook niet echt veel interessants gebeurd deze week. Vandaag zijn ze internet komen installeren op de flat en met een beetje geluk zal het vanavond werken. Keep your fingers crossed .

Vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek. Het is voor een job als leraar en vertaler Frans-Engels. Het kan wel eens interessant zijn want als ik terug ben in September ga ik mij inschrijven bij de UA voor de leraaropleiding… nog een jaartje unief dus ;). Een Indische ervaring in lesgeven kan alleen maar interessant zijn. Ik ga wel serieus moeten onderhandelen. Ze bieden momenteel maar 2/3 van mijn huidig zielig loon en dat kan niet. Ik weet van een andere aiesec intern dat ze mij echt wel willen dus ik zit wel in een redelijke positie om te onderhandelen. We shall see en ik hou jullie op de hoogte.

Dit weekend was Diwali weekend in India. Het is zoals Kerstmis bij ons. Veel lichtjes, veel cadeautjes en veel lawaai en vuurwerk op straat. In tegenstelling tot bij ons duurt Diwali vijf dagen. De belangrijkste is de derde, die was zaterdag. Bella en ik waren uitgenodigd bij een collega van op werk om het feest met haar familie te vieren. Het was heel interessant. We hebben mee gebeden en we werden ook gezegend en kregen een rode stip op ons voorhoofd. Daarna hebben we met de familie gegeten en we hebben ook cadeautjes uitgewisseld. Het was echt wel fijn om dat zo authentiek mee te maken. En je krijgt er zo veel goesting voor Kerstmis voor… ik ben dol op Antwerpen in de kerstsfeer.
Dit jaar doe ik beter, ik zal in Thailand zitten voor kerst en nieuwjaar. De tickets uit India naar Thailand zijn belachelijk goedkoop en een paar onder ons hebben beslist eerst naar het zuiden van Thailand te gaan en dan Oudjaar in Bangkok te gaan vieren.. lekker decadent ;).

Bon ik ben er weer mee weg want ik zit op het werk en eigenlijk feitelijk zou ik iets moeten aan het doen zijn ;)
Tot binnenkort!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten